13. 5. 2019
Chystáte se prodat svou nemovitost a řešíte způsob, jakým prodat nejlépe. Sám a ušetřit peníze za provizi? Neexklusivně, v inzerci to bude mít 5 realitních kanceláří a nebo tzv. „výhradně“ a vsadit na jednoho koně?
Všude se mluví o tom, že realitní trh je přesycen realitními makléři. Na druhou stranu je pravdou, že dnes už je poměrně jednoduché si na internetu o komkoliv cokoliv zjistit, stejně tak jako o kvalitě jeho práce.
Když teď opomeneme variantu prodeje bez účasti realitní kanceláře, pojďme najít 5 důvodů, proč vsadit na jednoho realitního makléře.
1. V případě oslovení vícero realitních kanceláří nabude člověk dojmu, že to obsáhne vyšší spektrum zájemců na více inzertních serverech. Neobsáhne. Vesměs dnes už všechny větší realitní kanceláře inzerují na stejných nejnavstěvovanějších serverech.
2. Stejně tak by si jeden myslel, že více nabídek je rovno vyšší prodejní ceně, protože se kupující budou předhánět. Nebudou. Pokud je cena nastavena rozumně, ne příliš nízko, kupující jen tak nepřeplatí. Naopak, budou se snažit hledat důvod, proč cenu snížit. Stejně tak jako makléři, aby oni byli jediní z těch 5, kteří to prodají.
3. Více makléřů = lepší prezentace. Nerovná. Ne nadarmo se říká, že když dva dělají totéž, není to totéž. Jeden makléř uvede cenu včetně provize, druhý bez provize, jeden od pozemku odečte zastavěnou plochu, druhý to odečítat nebude. Každý makléř na prohlídce použije svůj výklad, podá své informace. Ztratíte přehled o poptávce, nedostane se k vám kompletní zpětná vazba.
4. Více makléřů znamená více lidí, kteří budou za vás prodávat a někdo dříve nebo později prodá. Ani tohle pravidlo moc nefunguje. Makléř, který se bude předhánět s jinými, nebude vašemu prodeji věnovat 100% své energie a nástrojů pro úspěšný prodej. Nebude tam zvát profesionálního fotografa, nebude dělat homestaging, nebude dělat cenovou mapu, nebo třeba vám nechávat zpracovat Průkaz energetické náročnosti budovy. Proč by to dělal, když mu to před nosem prodá jiný?
5. Na podmínky nevýhradního prodeje přistoupí pouze makléř, který je ochotný pracovat nevýhradně. Proč pracuje nevýhradně? Necení si sám sebe? Nemá sám v sebe důvěru na exklusivní zastoupení? Jeho klienti v něj nemají důvěru? Je rád za cokoliv, co se mu do portfolia dostane? Kdo ví… Nicméně je jisté, že makléř, který si je vědom svých služeb pro klienta, svých profesních hodnot, si svou práci nechá zaplatit za jasných, předem daných podmínek. Pro obchod a klienta udělá maximum na profesionální úrovni.
Role pro vás: Chcete koupit dům. Vyberete si dům inzertním serveru a zjistíte, že je tam celkem 3x. Jeden inzerát říká, že pozemek je 500m2 a dům má 120m2 zastavěnou plochu, cena 1 500 000,- vč.provize. Druhý bude psát, že má 480m2 zahrady a 100m2 obytnou plochu, cena 1 460 000,- a v textu se dozvíte, že nutno připočítat 4% kupní ceny jako provizi. Poslední napíše, že cena je 1 520 000,- k jednání, pozemek 520 m2 a dům 100m2. První vám jistě bleskne hlavou, co je to za hloupost, když je to jeden a ten samý dům a má pokaždé jiný rozměr, i zahrada. Druhá věc, co každého druhého kupujícího napadne je myšlenka, co je s domem špatně, když to prodává tolik realitek najednou. Chcete, aby si takhle možní kupující pamatovali i vaši nemovitost? „Hele Pepo, to je ten barák, má ho 5 realitek a je tam už půl roku, pořád zlevňuje a nemůže ho prodat. Tam bude něco špatně.“
Nejdůležitější je, jakým způsobem se nemovitost k prodeji poprvé na trh dostane. To, jakým způsobem si jí potencionální kupující zapamatují. Nedopusťte, aby se z vašeho domu, či bytu, stal tzv. realitní ležák, zdánlivě jednoduše prodejná nemovitost, která se stala neprodejnou díky své prezentaci.
Autor: Boris Musil - realitní makléř pro K.Vary a okolí
Pocházím z Karlových Varů. Narodil jsem se tady a prožil jsem zde celý život. Postavili jsme si tady dům, vychovali jsme tady své dvě děti a teď i naši vnučku. Žiju tady, znám to tady, miluji to tady a pracuji tady.
Působil jsem v několika obchodních společnostech. Dělal jsem všechno možné, ale vždy jsem si zakládal na úctě a profesionálním přístupu ke klientům.
V realitách jsem od začátku roku 2017. Začátky byly velmi těžké, ale můj osobní přístup a velmi dobré výsledky měly za následek, že jsem se během pár let dostal mezi špičkové realitní makléře a klienti mne začali vyhledávat. Práci realitního makléře miluji a neskutečně mne baví a proto se ji snažím odvádět na špičkové úrovni. Na všechny své zakázky využívám profesionálního fotografa, točím videoprohlídky, připravuji vlastní webové stránky nemovitosti, standardem je půdorys nemovitosti, také pracuji a inzeruji na sociálních sítích, a v případě většího zájmu o nemovitost, připravuji elektronické aukce... vše s jasným cílem - prodat vaši nemovitost za co nejvyšší cenu k vaší plné spokojenosti.
Díky svému přístupu, svým pracovním způsobům a výsledkům, patřím v současné době mezi velmi úspěšné makléře a to nejen v rámci naši společnosti, ale v rámci celé republiky. Získal jsem několikrát tituly Makléř pobočky, Makléř regionu, ale i Makléř republiky, a v soutěži Realiťák roku jsem v roce 2021 získal ocenění nejen Realiťák okresu, Realiťák kraje, ale i Realiťák roku s 2. místem v celkovém pořadí v republice. Za rok 2022 a 2023 jsem se stal nejúspěšnějším makléřem společnosti M&M reality v celé České republice. Zúčastňuji se různých konferencí, přednáším a točím rozhovory.
Proč vznikly tyto stránky?
Rád bych vám ukázal, že když dva dělají totéž, nikdy to není totéž. V každém odvětví, i u realitních makléřů , jsou jak různé přístupy ke klientovi, tak různé způsoby práce. Napsal jsem pár tipů a spoustu článků. Zkuste se podívat. Věřím, že vám tyto informace pomohou v rozhodování a že si pro prodej nemovitosti zvolíte tu správnou cestu.
Za každým prodejem nemovitosti se skrývá lidský příběh. To je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani makléř.
Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. Navíc dbám na svém dobrém jménu a pověsti. Za mě a za moji práci pak hovoří reference spokojených klientů.
Pokud jste dočetli až sem, máte můj obdiv a děkuji vám. Pokud vás cokoliv dalšího zajímá, neváhejte mě kontaktovat. Rád se s vámi sejdu u kávy, u které probereme vaše dotazy nebo jak prodat vaši nemovitost rychle, bezpečně a výhodně.
Povinné údaje:
Jméno: Boris Musil
Místo podnikání: Děpoltovická 369, 36001 Otovice
IČO: 468 70 474, DIČ: **0419****
Datová schránka: z3muun6
Vznik živnostenského oprávnění: 9.9.1992
Vznik vázané živnosti realitní zprostředkování: 18.6.2020
Živnost přidělil: Magistrát města Karlovy Vary